مجله ورزشی

توپ پیلاتس چیست و چه کاربردی دارد؟

توپ پیلاتس چیست؟

توپ پیلاتس یا توپ تناسب اندام، توپ های بادی بزرگی هستند که قطر آنها از 55 سانتی متر تا 75 سانتی متر متغیر است و در انواع تمرینات تناسب اندام از جمله فیزیوتراپی، یوگا، پیلاتس و ورزش عمومی استفاده می شود.

اگر می‌خواهید نام توپ تناسب اندام یا پیلاتس را به دلیل ویژگی اصلی آن تغییر دهید، می‌توانید آن را توپ بی‌ثباتی، توپ خارج از تعادل، یا توپ درگیر کردن همه هسته‌های بدنی شما نامید. ورزش با این نوع توپ چالشی است که برای عضلات اصلی ایجاد می کند و به همین سبب است که توپ پیلاتس را در رشته ی تناسب اندام بسیار محبوب می کند.

کاربرد توپ پیلاتس

سطح ناپایدار هنگام استفاده از توپ‌های پیلاتس، تمرین‌کننده پیلاتس را مجبور می‌کند تا از عضلات اصلی خود استفاده کند، با این کار به سلامت کمر و بازیابی آسیب‌دیدگی و همچنین بهبود وضعیت و تعادل عضلانی کمک می‌شود

سلامت کمر و ستون فقرات

استفاده از توپ‌های کوچک پیلاتس در حین ورزش از ماهیچه های پشتی بدن حمایت می کندد

و به تمرین‌کننده پیلاتس اجازه می‌دهد تا دامنه وسیع‌تری از تمرینات ورزشی را که معمولاً خیلی سخت یا دردناک است، انجام دهد

توپ های پیلاتس نه تنها از ماهیچه های پشت حمایت می کند بلکه به کاهش تنش در پشت نیز کمک می کند

به سادگی روی توپ دراز کشیدن، انسداد فاسیا را از بین می برد و فیبرهای عضلانی منقبض و کوتاه را شل می کند

توپ های پیلاتس برای سال ها توسط فیزیوتراپیست ها به عنوان یک کمک ضروری برای بهبود آسیب استفاده می شود

ثبات هسته

در طی اشنایی با تمرینات پیلاتس و شنیدن وازگانی که برای شنونده جدید هستند بسیاری از مردم می پرسند “هسته” چیست؟ هسته در واقع ماهیچه های پایدار در شکم و پشت شما هستند که از حرکت پشتیبانی می کنند

بدون این اقدامات عضلات ثبات مرکزی مانند دویدن، بلند کردن می تواند مستعد آسیب باشد

این ماهیچه ها عضلات پشتیبان هستند که از عملکرد عضلات سطحی شما پشتیبانی می کنند

محققان سه ماهیچه اصلی را به این صورت شناسایی کرده اند: عضلات عرضی شکم، عضلات عمقی شکم

وضعیت بدن

توپ‌های پیلاتس می‌توانند به شما کمک کنند تا انحنای طبیعی ستون فقرات را حفظ کنید و به همه افراد ، اجازه می‌دهد در حالی که در وضعیتی صحیح قرار دارند، تمرین کنند.

این روش آموزشی معاصر نه تنها توسط مربیان پیلاتس، بلکه فیزیوتراپیست و استئوپات نیز به کار گرفته شده است.

به گزارش بارانی اسپرت لازم به ذکر است که دوران تمرین با کمر به زمین برای محافظت از ستون فقرات گذشته است.

توپ های پیلاتس همچنین به تعادل مجدد بدن کمک می کند، عضلات قدامی و خلفی را تمرین می دهد تا طرف های مختلف بدن به همان اندازه قوی باشند

و در اخر میدانیم که عدم تعادل عضلانی می تواند باعث آسیب و درد طولانی مدت شود پس اینجاست که اهمیت لزوم انجام استمرار بر تمرینات تناسب اندام با استفاده از توپ پیلاتس بیش از پیش احساس می شود.

بارانی اسپرت این مقاله را با هدف آشنایی شما با توپ پیلاتس و تمرینات آن تهیه و تنظیم کرده است. جهت اشنایی بیشتر با روش های تمرینی پیلاتسبا ما همراه باشید.

تمرین و ورزش با توپ پیلاتس

توپ پیلاتس یک ابزار تمرینی موثر است زیرا با افزودن مقاومت باعث تثبیت هسته مرکزی می شود که ورزشکاران را مجبور می کند عضلات کف لگن خود را فعال کنند. علاوه بر این، توپ پیلاتس به عنوان یک سطح ناپایدار عمل می کند که باعث تثبیت بیشتر هسته می شود.

تمرین رول آپ پیلاتس

بدن را در حالت V قرار دهید و توپ پیلاتس را بین زانوها قرار دهید. کف لگن را درگیر کرده و بالاتنه را از بالای باسن بلند کنید. دست ها را جلوی شانه ها بلند کنید. نفس بکشید و کمی از قفسه سینه بلند کنید. بازدم کنید و ستون فقرات را گرد کنید و به آرامی، مهره داران مهره دار را روی تشک پایین بیاورید.

نفس بکشید و به بازوهای بالای سر برسید. بازدم کنید و بازوها را بالای قفسه سینه بیاورید، در حالی که نیم تنه را از روی تشک جدا می کنید، مهره داران مهره دار. به حالت عمودی برگردید و حرکت را ادامه دهید.
تمرین رول آپ با توپ پیلاتس

تمرین پل گلوت با توپ پیلاتس

روی زمین دراز بکشید و توپ پیلاتس را بین زانوها قرار دهید. به آرامی توپ را فشار دهید تا عضلات کف لگن درگیر شوند. بازوها را از بالای سر روی تشک بیاورید، کف دست ها رو به بالا. نفس خود را بیرون دهید و باسن را از روی زمین به داخل یک پل بلند کنید، در حالی که همزمان بازوها را به سمت سقف و سپس در کناره های بدن پایین بیاورید. دم بکشید و تنه و باسن را روی زمین پایین بیاورید، در حالی که به طور همزمان بازوها را بالا ببرید و به بالای سر برسید.

تمرین پل گلوت با توپ پیلاتس

تمرین هلال ماه ها با توپ پیلاتس

در حالی که دراز کشیده اید، توپ را بین پاها، نزدیک ساق پا قرار دهید. پاها را به سمت سقف بلند کنید و پاها را بالای باسن صاف کنید. دست ها را کنار بدن نگه دارید و عضلات کف لگن را درگیر کنید. پاها را روی توپ بچرخانید تا پای راست از بالا و پای چپ از پایین شروع شود.

اگر حرکت را با ساعت مقایسه کنیم، پای راست از ساعت دوازده شروع می شود و پای چپ در ساعت شش شروع می شود. با انگشتان نوک تیز پاها را روی توپ بغلتانید تا هر پا یک شکل هلال ماه ایجاد کند. این حرکت را با حفظ یک هسته پایدار ادامه دهید. زمانی که پاها دور از باسن قرار گیرند، ورزش چالش برانگیزتر است.
تمرین هلال ماه ها با توپ پیلاتس

تمرین دایره های پا با توپ پیلاتس

در حالی که روی زمین دراز کشیده اید، هر دو پا را صاف روی تشک بکشید. توپ را زیر پای چپ بین ساق پا و مچ پا قرار دهید. انگشتان هر دو پا را به سمت پا بکشید و پای راست را به سمت هوا بلند کنید. عضلات کف لگن را درگیر کنید.

دایره ها را در جهت عقربه های ساعت شروع کنید. دم کنید و از خط وسط بدن عبور کنید. بازدم کنید و پا را پایین بیاورید و اطراف را به نقطه شروع برگردانید. مجموعه ای از دایره ها را در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت روی هر پا انجام دهید. اگر این خیلی چالش برانگیز است، پای صاف را خم کنید و توپ را زیر پا قرار دهید.

تمرین دایره های پا با توپ پیلاتس

تمرین قیچی با شکل هشت با توپ پیلاتس

به پشت دراز بکشید و دست ها و پاها را در هوا قرار دهید. توپ پیلاتس را بین دستان خود نگه دارید. به انگشتان پا اشاره کنید و سر، گردن و تیغه های شانه را از روی تشک خم کنید. بازدم کنید و قیچی بزنید و پاها را تا 45 درجه از زمین پایین بیاورید. در حین قیچی کردن، توپ را بین پاها به شکل هشت قرار دهید و توپ را با دست مخالف پشت همسترینگ ساق پا که نزدیک به سینه است، عوض کنید.

تمرین قیچی با شکل هشت با توپ پیلاتس

 

تمرین قیچی با توپ پیلاتس

با شروع در همان حالت تمرین ضربه زدن به انگشت پا، پاها را با انگشتان نوک تیز بالای باسن بلند کرده و دراز کنید. بازدم کنید و پای راست را پایین بیاورید. همانطور که به نقطه کشش خود می رسید، پا را در پایین قیچی سه بار ضربه بزنید. در نبض سوم، پا را به حالت شروع بلند کنید. برای هر تکرار پای راست و چپ را به طور متناوب تغییر دهید.

تمرین قیچی با توپ پیلاتس

 

تمرین بالگرد با توپ پیلاتس

بدن را همانطور که در قیچی 3-2-1 نشان داده شده است قرار دهید. دم بکشید و پاها را مانند قیچی شکافتید، اما به پای بالایی به سمت سر برسید. بازدم کنید و پاها را دور از بدن بچرخانید. هنگامی که پاها به خط وسط بدن رسیدند، پاها را به مرکز برگردانید. این حرکت شبیه به رسم “D” بزرگ است. یک مجموعه را با هر پا که در مرحله پایین آوردن و بلند کردن قیچی قرار دارد تکمیل کنید.

تمرین بالگرد با توپ پیلاتس

 

خرید اینترنتی توپ پیلاتس

توپ های ورزشی پیلاتس کم هزینه، مفید و بسیار سرگرم کننده هستند که بنا بر فواید بی شمار آن واقعا ارزش خریدن را دارند. توپ های تناسب اندام تقریباً در هر جایی که تجهیزات ورزشی فروخته می شود تا فروشگاه های تناسب اندام و باشگاه ها در دسترس هستند.

اگر نتوانستید توپ مورد نظر خود را پیدا کنید، می توانید آن را آنلاین از کالای ورزشی بارانی اسپرت با ضمانت کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید.

برای تهیه ی انواع توپ های پیلاتس و ضمانت کیفیت با بهترین متریال و قیمت مناسب به فروشگاه اینترنتی بارانی اسپرت مراجعه بفرمائید.

تخفیفات شگفت انگیز

میله و تخته شنا مدل PUSH UP

قیمت اصلی 698,000 تومان بود.قیمت فعلی 680,000 تومان است.
افزودن به سبد خرید
0 روز 00 ساعت 00 دقیقه 00 ثانیه

ساق بند فوتبالی sports

قیمت اصلی 38,000 تومان بود.قیمت فعلی 32,000 تومان است.
افزودن به سبد خرید

کفش فوتسال NIKE TEMPO

قیمت اصلی 538,000 تومان بود.قیمت فعلی 498,000 تومان است.
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

×
گفتگو را شروع کنید
سلام! جهت تماس و چت در ایتا و واتساپ با پشتیبان های ما در ارتباط باشید.
پشتیبان اول Whatsapp chat
پشتیبان دوم Whatsapp chat
شروع مکالمه
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من
خرید لوازم ورزشی با بارانی اسپرت | خرید محصولات ورزشی بارانی اسپرت

ثبت نام و ورود به سایت